Το Ισραήλ επιστρατεύει τις δημόσιες σχέσεις εναντίον των πραγματικών ρεπορτάζ για τη γενοκτονία

Το Ισραήλ έχει υπογράψει συμβόλαια με τουλάχιστον τρεις εταιρείες δημοσίων σχέσεων προκειμένου να προωθήσει την εικόνα του στο διαδίκτυο.

Σύμφωνα με αρχεία του αμερικανικού υπουργείου Δικαιοσύνης, το υπουργείο Εξωτερικών του Ισραήλ προσέλαβε τη νεοσύστατη Bridges Partners, την Christian PR agency Show Faith by Works, και την online συμβουλευτική Clock Tower X μέσω της European Havas Media Group.

Όλες οι συμβαλλόμενες εταιρείες υπόσχονται να βοηθήσουν να ενισχυθεί η εικόνα της χώρας στο διαδίκτυο και να αποκατασταθεί η υποστήριξη μεταξύ των νεαρών δεξιών και των ευαγγελιστών ψηφοφόρων στις ΗΠΑ, που σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις αιμορραγεί ως αποτέλεσμα της γενοκτονίας που σκότωσε πάνω από 68.000 Παλαιστινίους.

Το Ισραήλ συναισθάνεται απόλυτα την ανάγκη να ελέγξει με ποιο τρόπο ο πόλεμος που διεξάγει γίνεται αντιληπτός από τους συμμάχους και τους σπόνσορές του στις ΗΠΑ.

Έρευνα για την online δραστηριότητα του Ισραήλ, που δημοσιεύτηκε από το Κέντρο Σπουδών του Al Jazeera τον Μάιο, έδειξε τη διεξαγωγή μιας συντονισμένης μιντιακής εκστρατείας προκειμένου να κερδίσει τη διεθνή συμπάθεια η οποία ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2023 και κρατάει καθ’ όλη τη διάρκεια της γενοκτονίας.

Ωστόσο, αν και το Ισραήλ κατάφερε να κερδίσει υποστηρικτική κάλυψη από παραδοσιακά αμερικανικά ΜΜΕ τους πρώτους μήνες του πολέμου, έχανε τη μάχη στα κοινωνικά δίκτυα, όπου βίντεο που αποκάλυπταν τις μαζικές δολοφονίες και τις καταστροφές στη Γάζα γίνονταν viral και δημιουργούσαν συμπάθεια για τους Παλαιστινίους.

Ο ισραηλινός πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου το αναγνώρισε αυτό, αναφερόμενος στα κοινωνικά δίκτυα ως «όπλο» στην εκστρατεία του Ισραήλ να κερδίσει την υποστήριξη στις ΗΠΑ και λέγοντας ότι η αγορά του TikTok από μια κοινοπραξία στην ηγεσία της οποίας θα βρίσκονται φιλοϊσραηλινοί δισεκατομμυριούχοι ήταν μια «εξαιρετικά σημαντική αγορά».

Κάθε μία από τις εταιρείες δημοσίων σχέσεων που υπέγραψε μέσω της Havas, υπόσχεται μια φρέσκια προσέγγιση σε αυτή την εκστρατεία, στοχεύοντας σε κομβικά δημογραφικά δεδομένα, θρησκευτικές ομάδες και στον τρόπο με τον οποίο γίνεται η συζήτηση για τη γενοκτονία στο διαδίκτυο.

Η ShowFaithbyWorks προσελήφθη από το Ισραήλ για να τρέξει μια εκστρατεία προσέγγισης και ψηφιακής στόχευσης αξίας 3,2 εκατ. δολαρίων για να δημιουργήσει «θετικές συνδηλώσεις με το Έθνος του Ισραήλ» σε εκκλησίες στις ΗΠΑ και να παρουσιάσει «τον Παλαιστινιακό πληθυσμό» ως «εξτρεμιστή». Επίσης, η εταιρεία υποσχέθηκε στο Ισραήλ ότι θα διεξάγει «τη μεγαλύτερη Geofencing και με Χριστιανική Στόχευση εκστρατεία στην ιστορία των ΗΠΑ».

Το Geofencing στοχεύει και εντοπίζει τις συσκευές επικοινωνίας των χρηστών όταν προσεγγίζουν συγκεκριμένες τοποθεσίες ή περιοχές – σε αυτή την περίπτωση χριστιανικά πανεπιστήμια ή εκκλησίες.

Η ClockTower Χ ισχυρίζεται ότι έχει αναλάβει να συνδεθεί δημογραφικά με τη γενιά Ζ μέσα από πλατφόρμες social media όπως YouTube, TikTok και Instagram και μέσα από πλατφόρμες τεχνητής νοημοσύνης όπως τις ChatGPT, Gemini και Grok. Οι δραστηριότητες επισήμως στοχεύουν στην «μάχη ενάντια στον αντισημιτισμό» – έναν όρο που χρησιμοποιεί η ισραηλινή κυβέρνηση για να αντιπαλέψει την κριτική για τον γενοκτονικό πόλεμο που διεξάγει στη Γάζα.

Η Clock Tower Χ υπόσχεται να χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη προκειμένου να διασφαλίσει ότι η εκστρατεία του Ισραήλ και συνακόλουθα οι αφηγήσεις σχετικά με αυτήν είναι κυρίαρχες στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια του πολέμου στη Γάζα.

«Αν μπορέσεις να δημιουργήσεις αρκετό διαδικτυακό θόρυβο μέσα είτε από τα κοινωνικά δίκτυα ή ιστοσελίδες με υψηλή επισκεψιμότητα, μπορείς να επηρεάσεις τα γλωσσικά μοντέλα της τεχνητής νοημοσύνης» λέει ο Marc Owen Jones, βοηθός καθηγητής και ειδικός στην παραπληροφόρηση στο Βορειοδυτικό Πανεπιστήμιο Qatar.

«Τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα είναι εκπαιδευμένα σε ένα πλήθος δεδομένων, από τα οποία ανασύρουν μεγάλη ποσότητα [ιστορικών] πληροφοριών. Ωστόσο, πολλά μοντέλα όπως τα Grok, ChatGPT ή Gemini χρησιμοποιούν αυτό που ονομάζουν προϊόν επαυξημένης ανάκτησης (RAG) κατά την οποία συλλέγουν επίσης πρόσφατα δεδομένα από ιστοσελίδες και κοινωνικά δίκτυα» λέει ο Jones.

«Αυτό που υπόσχονται εταιρείες όπως η Clock Tower είναι ότι, αν μπορούν να πλημμυρίσουν τον χώρο της πληροφόρησης με φιλοϊσραηλινές ιστοσελίδες και περιεχόμενο – τοποθέτηση RAG – θα υπάρχει αρκετό υλικό ώστε τουλάχιστον να θολώσουν τα νερά αναφορικά με αυτό που οι άλλοι βλέπουν ως γενοκτονία».

Η εκστρατεία της BridgesPartners εμπεριέχει μια ανώνυμη κουστωδία ανάμεσα σε 14 με 18 influencer οι οποίοι πληρώνονται για να κάνουν αναρτήσεις υπέρ του Ισραήλ. Το Responsible Statecraft – το online περιοδικό του Ινστιτούτου Quincy – ανακάλυψε ότι οι Influencer πιθανολογείται να πληρώνονταν περίπου 7.000 δολάρια για κάθε ανάρτηση.

Το νούμερο αυτό έγινε γρήγορα αντιληπτό από τους επικριτές του Ισραήλ, οι οποίοι δημοσιεύουν τακτικά το ποσό κάτω από αναρτήσεις που υποψιάζονται ότι αποτελούν μέρος της φιλοϊσραηλινής εκστρατείας, υποδεικνύοντας ότι πιστεύουν πως έχει «αγοραστεί» από το Ισραήλ.

Είναι πολύ νωρίς για να διαπιστωθεί αν η εκστρατεία θα είναι τελικά επιτυχής. Ωστόσο, η αντίδραση στη συμφωνία μόλις δημοσιοποιήθηκε καταδεικνύει πόσο δύσκολο θα είναι για το Ισραήλ να αλλάξει τις αντιλήψεις που έχουν πλέον βαθιά ριζώσει, ιδίως μεταξύ των νεότερων.

«Ασχέτως του τι πλαστά δεδομένα παράγονται, δεν αρκούν για να αντικρούσουν το βάρος της πραγματικής μετάδοσης ρεπορτάζ από τον πόλεμο στη Γάζα. Ωστόσο, μπορεί να είναι αρκετά ώστε να παρουσιάσουν και τις δύο πλευρές ως πιο ισότιμες στη σύγκρουση» καταλήγει ο Jones.

Σχολιάστε

Ανακάλυψε περισσότερα από Journalists Network For Palestine - Greece

Εγγράψου τώρα για να λαμβάνεις όλες τις επιλεγμένες ειδήσεις του JNFP-Greece στο inbox σου

Συνεχίστε την ανάγνωση